Ademcoaching & Ademtherapie

Heb je last van stress, hyperventilatie of zit je thuis met een burn-out? 
Heb je last van angstaanvallen of geblokkeerde emoties?
In al deze gevallen kan ademcoaching je ongelofelijk helpen.

Waarom is mijn ademhaling belangrijk?

Onze ademhaling beïnvloedt ons sympatisch en para-sympathisch zenuwstelsel.  Chronische hyperventilatie, namelijk te snel of niet diep genoeg ademen activeert de fight or flight modus in ons lichaam. Deze betekent een constante aanmaak van stress-hormonen.
Hierdoor ga je slecht slapen,  krijg je hartkloppingen, constant gevoel van stress, prikkelbaarheid, een slecht immuunsysteem…
Meer informatie over de effecten van Chronische Hyperventilatie.

Ook bij een Burn-out kan ademcoaching een groot verschil maken.
Bij een burn-out zijn je energie-reserves letterlijk opgebrand.
Na lange aanhoudende stress weet het lichaam zelf niet meer hoe te ontspannen. Je lichaam blijft stress hormonen aanmaken waardoor je je op geen enkel moment nog kan ontspannen. 
Bij een burn-out is het lichaam helemaal op en zit je vast in een vicieuze cirkel. 

Om deze te doorbreken is juist ademen is een super belangrijke tool om fysiek en mentaal herstel te bevorderen.Door langzaam en diep te ademen activeer je het para-sympatisch zenuwstelsel. Dit maakt dat je rustig wordt, beter slaapt en sneller herstelt.

Ademcoaching helpt je lichaam sneller herstellen

 Adem als therapie?

De adem kan ook ingezet worden als therapeutische tool die je kan ondersteunen bij het verwerken van traumatische ervaringen en angsten.
Dit komt omdat we vanuit rust veel meer toegang hebben tot onze (tot voordien) geblokkeerde emoties. Door het lichaam aan te geven dat je in een veilig omgeving bent kun je op een rustige manier terug gaan naar ervaringen uit het verleden.

Tijdens Ademtherapie ga ik met jou op ontdekking naar wat er allemaal leeft binnen je lichaam en hoe we hier gehoor aan kunnen geven. 

TedxTalk: The powerful secret of your breath

Ademcoaching en Ademtherapie is zinvol bij:

Chronisch en acute hyperventilatie
Angst- en paniekaanvallen
Fysieke spanningen
Migraine
Stress
Burn-out
Traumaverwerking
Depressie

Faalangst

Kom tot rust door ademtherapie